Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Åke Johnson - 15 maj 2009 18:06

Här sitter jag nu och sjunger som Povel Ramel, The Gräsänklings blues.


Min fru har rest till Mölle, nä vad skriver jag, hon har rest till huvudstaden. Dax att hälsa på barn och barnbarn, vänner och bekanta.

Meningen är att jag skall komma efter med husvagnen. Här skall våldgästas. Nä så farligt är det nog inte.

Men vi tänkte ta några husvagnsveckor innan säsongen kommer i gång på allvar.


Nu så här inför sommaren vad mycket som skall hinnas med. Har ni tänkt på det.

Tomas Ledin skrev ”Sommaren är kort”. Ja, nog är det väl så.

Ungefär 90 dagar högsommar, eller något sånt. Så nog är den kort och tänk så mycket som skall hinnas med.

Man skall åka dit och dit. Titta på det och det.

Ledin fortsätter ”Sommaren regnar bort”.

Å så trist.

Men då säger gubben, som sitter på min högra axel, ”det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder”.

Nä du gubbe lilla. Ta bara i går när jag cyklade Dressin. Tänk ösregn och regnställ, ingen höjdare precis. Å pick nick som vi hade med oss. Pick nick i ösregn, nä kyss mig långsamt.


Nu kan vi ju inte göra något åt vädergudarna vad de har bestämt. Men även om sommaren är kort i Sverige så finns inget som en Svensk sommar. Så är det bara.

Regnet då, om det kommer, sommaren kan ju regna bort, som han sjunger om. Ja, det förstås, men kommer regn så kommer råd.


Tänk som sagt vad mycket som skall göras så här års. Inte bara semester och rekreation. Har man hus så skall det kanske målas. Allt utearbete som måste göras. De och allt annat, på kanske 90 dagar.


Men så är nu livet. Att hälsa på nära och kära ingår alltid i sommarens fröjder även om sommaren är kort.

Av Åke Johnson - 15 maj 2009 15:53

Äntligen Fredag.


Efter dressincyklingen i går så känns benen som någon typ av klubbor.

Alltså stela. Men med lite stretching så blev det bättre. I går kväll fick jag sendrag i båda benen när jag satt och tittade på Melodifestivalen.

Är det någon som vet vad sånt kommer sig utav? Ont gör det i alla fall.


Somnade ovaggandes i går kväll. Jag tror knappt Malena Ernman hade kunnat väcka mig. Jo, kanske förresten!


Här två bilder från spåret.

Kolla regnet i horisonten.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards