Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Åke Johnson - 12 maj 2009 22:54


Du fixade det.


Nu har jag väl bara låten i huvudet så jag undrar hur det blir med sömnen den här natten ???

Av Åke Johnson - 12 maj 2009 15:55

med risk för att bli tjatig.

Vill spinna vidare på gårdagens inlägg.


Ålders skillnad i ett förhållande.

Han eller hon, ålderskillnad 32 år. Jag har svårt att tro att det funkar i det långa loppet.

Måhända i början ?

Kan dessa ha samma intressen ?


Ett känt par är väl Kerstin Dellert och Nils-Åke Häggbom. De har väl säkert många gemensamma intressen, opera och balett och artisteri. Åldersskillnad, 17 år.

Jag kommer ihåg när de gifte sig. Ramaskri bland många, glädje tjut bland vissa.

Kvinnan 17 år äldre, oj oj oj.

Undrar om det hade blivit sådana rubriker om mannen varit den som varit äldst.

Det var 1968.

Har väl hänt en del sedan dess, kan ja hoppas på. Ja gösses, det är 41 år sedan. Heja dom, men inte alla förunnat.


Som jag skrev i går, Kärleken är blind för allt. Det står jag för och tror/vet med säkerhet. Liksom svartsjukan som är precis lika stark, om inte starkare.


Avslutningsvis, jag tror faktiskt att lika barn leka bäst. Åldern borde inte vara avgörande, men blir det, så tror jag i alla fall.

Nog om detta.


Nu får vi hålla tummarna för vår opera pingla Malena Ernman. Hon som gjorde mig sömnlös en hel natt.

Gift är hon också.

Annars kanske man skulle slå ett slag för henne. Åldersskillnaden skulle bara bli 24 år :-). Nåja, jag har det bra som jag har det med min sångfågel. Hon kvittrar hon också, men på ett annat sätt. Ett sätt som jag älskar.





Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards