Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Åke Johnson - 24 mars 2009 18:02


För några år sedan köpte jag en CD av Demis Roussos. En liten favorit från ungdomsåren.


Den har varit bland CD skivorna i hyllan och på något vis blivit bortglömd. En kväll i min ensamhet så plockade jag bland samlingen och vips visa den sig.


The Verry Best of Demis Roussos.


Forever and Ever, Goodbye My Love Goodbye, My Reason m fl.


På med skivan i skivspelaren. Slöt ögonen och tänkte tillbaka.

Med ens framför mig kom en bild, ett bildspel, från det tidigare. Frimurarhotelet i Linköping. Även kallad ”Frimis”.

Jag bodde på hotellet och kom dit på kvällen efter en arbetsdag bland bilmänniskor. På kvällen var det dans på hotellet.

Restaurangen var så klart, i anslutning till dansen. Mycket spelades av dansorkestern den kvällen självklart, men övervägande Demis Roussos låtar.

Så spelades Forever and Ever, nä nu kunde jag inte sitta still längre, upp och hoppa. Vilken danslåt, vilken tryckare.

Jag vaknade till ur min lilla dröm, där jag satt i soffan. Vilken härlig tillbakablick en CD skiva kan ge. Tack gode Gud att jag lider av nostalgi.




Av Åke Johnson - 24 mars 2009 10:35


Har varit på ett nämndsammanträde i dag på morgonen.

Sitter med i Myndighetsnämnden för miljö och bygg i kommunen.

Dessa sammanträden är på dagtid av någon anledning. Blir lite annorlunda att starta dagen med lite politik för en fritidspolitiker som jag är.


När jag kom hem så kollade jag min blogg. Inte en kommentar på gårdagens inlägg?

-Jaha, tänkte jag. Har jag nu gjort bort mig nu igen. Undrar vem jag har trampat på tårna den här gången.


Men va f.n , spärren på igen! Vad säger man, alzheimers light.

Beklagar.

Men tack alla för fina kommentarer.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards