Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Åke Johnson - 15 mars 2009 11:46


Hade faktiskt svårt att sova i natt.

Hade en melodi i huvudet hela tiden. Vet inte om det var det som gjorde sömnrubbningen. Men någon natt är väl inte hela världen. Självklart inte. Men träligt är det att ligga och vända sig i sängen från den ena sidan till den andra. Å varmt blir det också av någon märklig anledning.


Så försöker man då igen, blunda, försöka slå bort eventuella tankar, jag börjar så smått komma i någon form av dvala. Vad händer då? Melodin kommer åter. Så står hon där vid sänggaveln och tittar på mig och sjunger La Voix och om amour, klarvaken igen. Tror fan att jag inte kan sova när hon står där vid gaveln av sängen. Nä, det är lika bra att gå upp. Eller vill hon komma ner i min säng.

En blick på min fru, nej Malena, den gubben går inte. Ja så blev det. Gubben gick upp och tog en nattmacka med ett glas mjölk. Allt för sömnen, tänkte jag. Kanske det hade räckt med ett glas mjölk, men ändå. Men tänk vad en nattmacka kan vara god, när man inte kan sova.


Åter till bingen.

Blundar, men icke sa Nicke. Åter i upprätt läge tittade jag på klockan, 03.45 Ä, lika bra att kolla runt bland sidorna på datorn.

Där på en sida såg och hörde jag henne, Malena Ernman. Nu var det helt kört. Totalt klarvaken. Lika bra att stiga upp. Lång dags färd mot natt, det du Òneill, det trodde du inte.


Men lite charmigt var det allt att möta ljuset och lyssna till La Voix.



Av Åke Johnson - 15 mars 2009 03:51

Jo, jag vet, det är inte artisten utan låten som vunnit.

Men eftersom jag gillar Malena Ernman så skarpt så är jag också glad för hennes skull.


En riktig Operaärta med bra pipa.

Lycka till.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards