Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Åke Johnson - 17 januari 2009 15:44


Lördag, men fy sjutton vad råkallt det är.


En långpromenad med hunden blev det i alla fall. En av fördelarna med att ha vovve. Man måste ut varken man vill eller inte.

Vi brukar ha något som heter Österlen lyser. Körs i November mörkret.

Men i dag är det Österlen fryser. Tempen runt nollan, men känns som flera minusgrader.


I kväll blir det Kerstin Dellerts tur med stjärnorna i TV1. Ser bland några bloggare att detta program inte ligger så högt på intressesfären.

Men, jag skall i alla fall titta.

Som Gardell sa, Dellert är en krutkäring och jag håller med. Har faktiskt beundrat henne under sin aktiva tid på Sthlm Operan. Jag var ganska ung när hon höll på, men jag kommer ihåg henne bl. a. i Sköna Helena,La Bohème och Carmen. Sjunga och agera kunde hon.


Det här blev lite småprat i ställe för ett faktainlägg. Men va f..n, spelar roll. Kan inte reta upp Er med mina ideer om ett hållbart samhälle, hur man skall rösta och en massa ideer om hur mänskligheten skall vara för att alla skall må bra. Men det kliar i fingrarna efter Kds trams i går beträffande Lennart Sacrèdus bortröstning och Sven-Otto Littorin (m) agerande i går. Men jag återkommer i frågan, var så säker.

Av Åke Johnson - 17 januari 2009 10:28


Hallå du läsare som tittar in på min sida.


Du har väl inte glömt att rösta i min omröstning.

Även om du inte lämnar någon kommentar till någon av inläggen så hoppas jag att du röstar.

Jag är mycket tacksam om du gör det.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards