Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Åke Johnson - 14 januari 2009 17:14



Varför skall de redan tyngda människorna tyngas ner mer med dagens politik.


Sjuka, arbetslösa, människor som har svårt på arbetsmarknaden o s v. Varför skall dessa människor drabbas så hårt i dagens Sverige.


Svaret har jag som i en liten ask, finns ingen solidaritet längre med en rättvis fördelningspolitik.


Hörde en kvinna för en tid sedan som intervjuades i radion. Hennes sjukdagar var räknade. Hon led av en kronisk sjukdom där förloppet blev sämre och sämre. Dock jobbade hon 50% i dag. Nästa steg var ut försäkring och till heltid. Hon som knappt orkade med 50%.

Jag skall inte gå in på hennes sjukdom, för då kan det bli fel. Om hon nu inte orkar, hur blir det då för henne?


Tänk alla dom som inte platsar i arbetslivet p g a olika omständigheter. Hur gör regeringen med dom?

Skall vi förslumma Sverige med A, B och ett C lag.

Sossarna var inga mästare under sin tid heller, men det här som växer fram nu är botten.

Jag gissar att Lars Ohly med Vänster och SD känner morgonluft under nästa år.


Fördelningspolitiken måste fram på agendan mer än vad den gör i dag.


Håller med Strindberg som sa, ”det är synd om människorna”.




Av Åke Johnson - 14 januari 2009 16:17


 


Vilken dimma det är idag. Hela dagen.

När jag skulle köra mot hemmet i dag så fick jag en tanke om Gustav II Adolf. Han som dog i dimman vid Lützen.

Men då var det November och i Tyskland. Nu är det Januari och i Sverige. Borde vara annat väder nu den här årstiden i kalla Norden. Klimatförändring?


Jag har sagt det förut, säger det igen, jag tror inte det blir någon snövinter här i Skåne.

I så fall känns det bra om vi slipper massa snö.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards