Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Åke Johnson - 5 januari 2009 18:31


La Traviata eller den vilsegångna av Giuseppi Verdi. Opera i tre akter.


Han kunde han den gode Verdi. Vilken musik, vika arior. Mums fillibabba för en operaälskare som jag.

Jag älskar mest Italiensk Opera. Melodierna, harmonierna, ja allt.


Malmös uppsättning var bra. Men jag är bortskämd. De bästa sångarna finns naturligtvis på Stockholms Operan.

Bengt Krantz knuten till Malmö operan var bra i Giorgio Germonts parti. Såg honom senast på Folk operan i Sthlm.

Violettas parti sjöngs av en sopran som jag inte känner till. Men hon fick mer än godkänt.

Däremot Alfredos parti (tenoren) var inte bra.

Kören och orkestern fullt ok.


Se den, värt var enda krona om ni har möjligheten i Malmö.

Vill man så får man gråta en skvätt också och det vill man ju, när musiken lyfter en till oanade höjder.

Av Åke Johnson - 5 januari 2009 16:52


Här står jag nu i all min glans ända sedan några dagar före julafton.

När så husbonden får för sig att ta ett kort på mig så blir det bara en grenbild. Ja, Ni säger bröstbild, men eftersom jag är en relativt gammal plastgran så blir det gren i stället för bröst. Jag tycker själv att jag är ganska vacker. Förstår inte varför de inte kunde plåta hela mig.


Jag har varit hos dom här människorna ganska många år nu. Jag har t o m varit med om att flytta.

Nu hörde jag att de pratade om att jag skulle ut igen under den här veckan. Jag får ju ligga i den den gamla förpackningen så många månader så jag tycker att jag gott kan få vara framme ett tag till. En stor fördel med mig är att jag inte barrar. Det gör ju mina förebilder. Men vad hjälper det.


I går var var dom ifrån mig, ja ägarna till mig, menar jag. De var på Operan, gu be vars. När dom i stället kan sitta och titta på mig, men sjunga kan jag ju inte förstås.

Ni skulle ha hört när dom kom hem. O så fint det var! Vad bra de sjöng! Vilken fin förställning.

De pratade någon om La Traviata, tror jag. Precis som det skulle vara så märkvärdigt när de har mig stående här.

Men, men, ni kommer nog att sakna mig ganska snart när jag blir nedpackad igen. Så det så.

Men lita på mig jag ligger därute och bara väntar till nästa jul.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards