Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg under oktober 2008

Av Åke Johnson - 25 oktober 2008 16:10


Tips promenad för rosa bandet var det i dag.


En härlig dag har det varit och ett ypperligt tillfälle att komma ut i naturen och njuta av alla färger på träden och 12-15 grader + i den strålande solen.


En och en halv timme i bokskog, inte dumt. Frågorna var tyvärr ganska svåra. 10 stycken till antalet och de flesta handlade om Friskis och svettis. De stod som arrangör så det kanske inte var så konstigt att frågorna handlade om dom. När målet var nått så bjöds det på kaffe och rosa mazarin. Smakade smaskens i solvärmen efter promenaden.


Nu blir det slappt i kväll. Men kroppen har fått sig en bensträckare, som den så väl behöver.

Av Åke Johnson - 24 oktober 2008 13:13

I går var det retorik, på programmet.

En kurs i retorik kanske inte är så fel, tänkte jag och gick dit.


Ack ja, mycket har man att lära. Mitt motto håller, man lär så länge man lever.

Av Åke Johnson - 22 oktober 2008 09:40


Jag skrev eljägare i mitt förra inlägg.


Jag vill minimera elräkningen förstås. Mycket kan man göra själv enligt massmedia.

Byta till lågvoltslampor, släcka ljuset där man inte är, dra ner på värmen några grader o s v.

Mer avancerat är naturligtvis att byta element, tilläggsisolera, byta fönster 

osv.


Grannen sa, skaffa en motionscykel! Var nog mera på skoj. Men nytta med nöje och så lite motion kanske inte är så dumt.



Av Åke Johnson - 21 oktober 2008 19:19


Så är planerna på plats.

Datarummet/gästrummet skall bli sovrum och sovrummet blir följaktligen data och gästrum.

Allt för att minimera el kostnaderna.

Jag har blivit en riktig el - jägare. 

Av Åke Johnson - 20 oktober 2008 23:30


Så fick jag svaret ganska snabbt. Idioten erkänner.

Hårt ord men vad less man blir på människor av den kalibern. 

Varför allt detta våld och dödande. Mår så många så dåligt i vårt samhälle?

Av Åke Johnson - 20 oktober 2008 17:55


Såg att mannen i Gällivare är häktad.
Åter ett elände som skall redas ut. Hoppas att karl erkänner snabbt om det nu är han.

Som jag skrev tidigare så är ingen förbrytare fören dom faller.

Av Åke Johnson - 19 oktober 2008 16:13


 ..... hördes följande samtal.

- Du har väl inte AC i den där gamla bilen.
- Nä, jag har KD.
- Va säger Du, KD är det något nytt, vad är det för något?
- Korsdrag, Din dummer.

Tänk när AC inte var så vanligt i bilarna. De Ni, var tider det.
De var KD tider.

Av Åke Johnson - 19 oktober 2008 11:17


 Mormor och Kalle 6 år satt och småpratade.

- Mormor, var kommer jag ifrån?
- Du kom en vacker höstdag med storken, mitt barn.
- Å, mamma då.
- Hon kom med storken hon också.
- Jamen du då, mormor.
- Det var lika med mig, storken kom med mig också.
Då sätter Kalle händerna i sidan i säger :
. Då kan jag konstatera att det inte varit ett riktigt samlag i vår familj på flera generationer och stork jä..ln blev bra gammal.

Ja se ungar.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards