Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 2 september 2008

Av Åke Johnson - 2 september 2008 23:28


TV4 i kväll kl.21.00 Alliansens partiledare i panel med utfrågaren Ekdahl.

De klarade sig förhållande vis bra.  


Men det framgick att de inte brydde sig så mycket om de dåliga opinionen. Spel för gallerierna, vet ej. Den tuffa attetyden som de har kanske tilltalar folk, på valdagen, menar jag. För det är ju på valdagen det gäller.Jag är en aning orolig för sossarna och deras partier som de skall spela med. Ingen höjdare att förlita sig på Miljöpartiet, tycker jag. Men man kan hoppas på egen majoritet förstås. Men så bra blir det inte, det vet man redan.

Ja, vi får se. 

Tänk också på Sverigedemokraterna, inte ett ord sas om deras framfart. Synd, för jag tror tyvärr att det är en kraft att räkna med. Det vill till att Mona Sahlin och & tar kraften på allvar. Skall Fi och Junilistan vara med också nästa val? Ack ja, ju fler aktörer ju sämre soppa.






Av Åke Johnson - 2 september 2008 17:03

Jag har storrenoverat häcken till innergården. Jag har klippt in den. Det vill säga att jag gjort den mindre så den inte är så bred. Svårt att klippa den snyggt när den har en bredd på över 1 meter.
Nu är den ca 50 cm.
Fy sjutton vad grenar det blir av en liten häck. Men det mesta kan jag faktiskt köra i kompostkvarnen. Blir nog bra när det får ligga i kompostbehållaren en tid och bli värdefull mylla.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards