Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Åke Johnson - 17 augusti 2008 18:05


I dag har det blivit en hel del OS tittande.
Man blir ändå förundrad över vad den mänskliga kroppen kan klara av.

Långlopp. 26 varv runt stadion, hur sjutton står dom ut. Även om de tränar mycket.
Ja, det är bara att beundra alla idrottare på den här nivån.

Jag stöter på sonen lite då och då att köra ett Vasalopp till.
Han har kört två. Ett var han tvungen att bryta  några mil från målet i Mora. Det andra gick bra,så han kom i mål.
För en stolt pappa så är det en prestation som är i klass med idrottarna i Peking.

Jag har lovat att köra honom till Mora och locka med glada tillrop, bara det kan bli av en ända gång till.
Man vet inte hur länge Vasaloppet kan genomföras. Dåliga vintrar o s v , även i Dalarna.

För egen del så räcker det att promenera, numera med vovven.  Men jag har också en gång idrottat när jag var yngre. Men något Vasalopp blev det aldrig.

Beundrar alla som kan genomföra ett Vasalopp. 9 mil på skidor, hugaligen.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards