Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg under juli 2008

Av Åke Johnson - 11 juli 2008 10:07


Du som har vänligheten att kolla på min blogg, Rösta.

Tack på förhand. 

Av Åke Johnson - 11 juli 2008 09:37

Vaknade av regn. Mörkt på himmelen över campingen och hela Österlen, skulle jag tro.

Svärmen av flygfän i går fick jag veta var rapsbaggar. Försvinner på några dagar enligt mannen som jag pratade med. Skönt vore det, vi kunde knappt sitta ute. Men som sagt, i dag regnar det så vi kan nog inte vara så mycket ute i alla fall.

Men vad nu??? Solen tittar fram!!!

Varannan timmesväder är kanske ett bättre namn på dagen :-).

Av Åke Johnson - 10 juli 2008 16:16

Sol hela dagen och hunden kunde få bada i havet. Jag med, fast bara lite. Hade nog kunnat doppa mig men det blev liksom inte av.

Badtempen går åt rätt håll verkar det som. Hundar och ungar badar förstås, även några vuxna människor men en badkruka som jag avvaktar nog några dagar. 

Två cykelturer blev det också, bra för hund och hundförare. Nyttigt. Nu blir det något gott på grillen, skulle jag tro. 

Av Åke Johnson - 10 juli 2008 09:50

God morgon alla och så solen.

Nu får vi se om solen kan stråla hela dagen i dag. Just nu strålande.


Men vad f..n är det i luften. Små, små flugor i stora svärmar kommer i luften. Är det efter regnet de små dj...na kommer eller väntar de regn. Kan knappt sitta ute.

Att ha något vitt på sig är omöjligt då får man nästan en svartprickig skjorta.

Kan det vara rapsbaggar? Ja, inte vet jag.

Men njuta av dagen kan vi nog göra i alla fall. 

Av Åke Johnson - 9 juli 2008 15:43

Nåja, det blev inte så himla vackert som jag trodde på morgonen.

Att regnet behövs, det är ingen tvekan om.

Åskskurar med kraftigt regn. Det blev kompotten i dag.

  

SOL

Av Åke Johnson - 9 juli 2008 08:23

Vaknar upp i kanten av den blåa........ Östersjön.

Solen strålar och gårdagens regn gjorde nog säkert nytta. Kanske det blir någon skur även i dag.

Vore väl bra för alla barnfamiljer om solen fick lysa nu när de har semester. För oss spelar det inte lika stor roll. Vi kan ta dagen som den kommer och har alla dagar till vår ledighet.

Toppen, eller hur? 

Av Åke Johnson - 8 juli 2008 15:21

Läste i lokaltidningen i dag att P R O var förgrymmade på kommunalrådet i vår kommun som vill sälja ut hemtjänsten till privata bolag.

Kommunalrådet lär ha kontrat med " det var det här vi gick till val på ". Alltså att sälja ut kommunala tjänster. Hemvård, förskolor, städtjänster

o s  v.


Det är märkligt egentligen, var det ingen som trodde på  högeralliansen när de berättade före valet, vad de skulle göra. Faktum kvarstår, högeralliansen och speciellt moderaterna fick vänsterröster. Nu är det dock försent att  ångra sig eller gråta över eländet. Som jag ser det så förverkligar dom de vallöften som de sa.

Jag ställer nu mig frågan, varför röstade många sossar på högern. Även om jag kan kritisera sossarna för mycket, men för den skull gå och rösta på ett borgerligt parti, aldrig.

Eller är det så enkelt att valmanskåren inte trodde att alliansen skulle genomföra sina valfrågor. Inte så snabb, i alla fall.

Eller var det missnöjesröstning. I så fall så är det ett högt pris. 

Priset blev, försämring i A kassan, försämring i sjukförsäkringen, MBL lagen deformerad o s v. Sedan ovanpå det försäljningar av statliga företag. 


Nu får vi se hur det går 2010. Hoppas kan jag ju alltid. 

Av Åke Johnson - 8 juli 2008 09:41

Att vakna upp i husvagnen med smatter av ett fint regn är hög mysfaktor.


Det kommer inte ner så mycket i mm räknat. Men bättre än inget.

Tror inte att det är läge för att testa badvattnet i dag. Blir nog mera inneaktiviteter i dag. 


 Får inte glömma att ringa och gratta ett barnbarn i dag. Att fylla år är något stort, speciellt när man är liten. Sedan när man blir stor vill man nog inte fylla år alls, eller hur är det nu.... :-).

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards