Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Åke Johnson - 27 juli 2008 22:33

Vad är skönare, vackrare, svalare, en dag som denna en att vandra i en bokskog. Det är precis det som vi har gjort i dag.


När solen gassar på som mest och så stegar man in i bokskogen. En stor sal i grönt och en frisk svalka. Det är något för ens inre välbefinnande.


Före det tittade vi till badstranden. Packat med människor. Kanske badtemperaturen är bättre nu. Senast, för någon vecka sedan, var det inte badvänligt för en kruka som jag. Men uppenbarligen bättre nu. 

Men, varför trängas på stranden när det finns bokskogar att svalka sig i.

Bada? Kanske i morgon.  

Rapporten säger fortsatt värme. Jag hoppas, för nog borde jag ta mig ett dopp även denna sommar. Annars får jag nog stå i skamvrån. 

Av Åke Johnson - 27 juli 2008 01:32

Det har varit fest.

Egentligen inget att skriva om. Men kul hade vi.

Nu miss i nassen kan dagen summeras som lyckad.

Vädret var ju toppen så den lilla innergården blev ett kärt tillhåll i skuggan.


Skåningarna tycks älska kalkon, tur att vi bjöd på just det. 

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards