Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Åke Johnson - 25 juli 2008 10:08

Tänk vad allt förändras.
Vi lever i en föränderlig värld.

I går kväll, ganska sent, slog jag på datorn och vips var son och barnbarn där på skärmen med en fråga “är du där”.
Vi chattade någon halvtimme sedan var det dax för sängen.
Barnbarnen skrev mycket snabbare  än jag. Det märks att de är uppväxta med tekniken.

Jag kommer ihåg när man skrev brev. Ja, handskrivna brev. Det gör man säkert nu mera också men då var det den ända kommunikationen med släkt och vänner. Ja, telefon förståss.
Så fick man vänta på svar, som tog säkert någon vecka, beroende på när motparten hade tid att svara.
Ja, tekniken går framåt.

Så bloggen.
Ett fenomen sedan sedan slutet av 1900 talet.
Jag vill nog kalla det för någon typ av dagbok, kanske, eller ett sett att förmedla sina tankar till den som vill ta del av dom.
Jag är ny bloggare och tycker det är kul att skriva.
Men för barnbarnen är det nog vardagsmat. Så är det.
Jag tycker nog fortfarande att tekniken är fantastig. Det heter väl informationsflöde.

Jag brukar tänka, var det bättre förr? Absolut  inte i detta avseende. Datatekniken blev vår tids revolution.
Informationen är hypersnabb.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards